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CAPTAIN Parisian:
Many thanks for message. Can we steer to 41.22 north, 50.14 west from westward, and then north to Titanic fairly free from ice. We are due there midnight. Should appreciate Titanic's current position if you can give it to me.
HADDOCK.

12:50 P.M.: Receiving following service message from Parisian:

CAPTAIN Olympic:
Safe from field ice to 41.22, 30.14; as the ice was yesterday, you would need to steer from that position about northeast and north to about lat. 41.42 and 50, then approach his position from the westward, steering about west northwest. My knowledge of the Titanic's position at midnight was derived from your own message to New York, in which you gave it as 41.47, 50.20; if such were correct, she would be in heavy field ice and numerous bergs. Hope and trust matters are not as bad as they appear.

HAINS.

1:25 P.M.: Trying to receive from Cape Race his sign dead week, and the Berlin is interfering with me badly; told the Berlin that it would be a serious matter for him if he kept on interfering. Scandinavian assists me in receiving from Cape Race.
1:40 P.M.: Succeeded in receiving the following message from Cape Race:

NEW YORK.
WIRELESS OPERATOR, Olympic:
We will pay you liberally for story of rescue of Titanic's passengers any length possible for you to send earliest possible moment. Mention prominent persons.
THE WORLD.

I then informed Cape Race that it was no use sending me messages from newspapers asking us to send news of Titanic, as we had no news to give. If he had no important traffic he had better stand-by, as it was most important that I should get hold of some ship who has news of the Titanic. Cape Race says, "We must clear traffic, so all the messages are paid for."
Called "CQ" to stand-by.

CAPITAINE Parisian :
Merci beaucoup pour le message. Pouvons-nous nous diriger vers 41.22 nord, 50,14 à l’ouest de l’ouest, puis au nord jusqu’au Titanic assez libre de glace. Nous devons y être à minuit. Vous devriez apprécier la position actuelle du Titanic si vous pouvez me la donner.
HADDOCK.

12 h 50 : Réception du message de service suivant du Parisian :

CAPITAINE Olympic :
Sorti du champ de glace au 41,22, 30,14; identique à la glace d’hier, vous auriez besoin de vous diriger de cette position vers le nord-est et vers le nord jusqu’à environ la latitude. 41.42 et 50, puis de s’approcher de sa position par l’ouest, direction ouest-nord-ouest. Ma connaissance de la position du Titanic à minuit a été déviée de votre propre message à New York, dans lequel vous l’avez donné comme 41.47, 50.20; si tel avait été correct, il serait dans un champ de glace épais avec de nombreux icebergs. Les questions d’espoir et de confiance ne sont pas aussi mauvaises qu’elles le paraissent.

HAINS.

13 h 25 : Essayant de recevoir de Cape Race en fin de semaine, et le Berlin interférant très mal avec moi; dites au Berlin que ce serait une mauvaise idée pour lui s’il continuait à interférer. Le Scandinavian m’aide à dialoguer avec Cape Race.
13 h 40 : A réussi à recevoir le message suivant de Cape Race :

NEW YORK.

OPÉRATEUR SANS FIL, Olympic :
Nous vous paierons généreusement pour l’histoire du sauvetage des passagers du Titanic toute longueur possible pour vous d’envoyer le plus tôt possible. Mentionnez les personnes en question.

THE WORLD.

J’ai alors informé Cape Race qu’il était inutile de m’envoyer des messages de journaux nous demandant d’envoyer des nouvelles du Titanic, comme nous n’avions aucune nouvelle à donner. S’il n’avait pas de trafic important, il ferait mieux de se tenir prêt, car il était très important que je mette la main sur un navire qui a des nouvelles du Titanic. Cape Race dit, "Nous devons dégager le trafic, pour que tous les messages soient payés."
Appelé "CQ" en attente.

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